קופירייטר טוב יודע להביא את הקורא ישר לענין
ולהפוך אותו למעוניין

נו... אם הכותרת היתה מעודדת מספיק לקריאת כותרת המשנה... כבר התקדמנו. ועדיין חובת ההוכחה עלי. מסתבר, שהגישה הנכונה אל הגולש (כמו לכל צרכן) היא התייחסות לצורך שלו ולתועלות שהוא מבקש להפיק ואני מניח שהיא זו שגרמה לך להמשיך בקריאה. אם כך, ניגש לעניין:

איזה שירות קופירייטינג דרוש לך?

שם או סיסמה? כתיבת תוכן שיווקי לאתר האינטרנט שלך? דף נחיתה? טיפול בפרינט (מודעות, עלונים)? כתיבת SEO? או עדיף שנמתין קצת עם "שירותי הקופירייטינג" כי בשלב זה, כל מה שרצית להבין הוא – האם אני הקופירייטר המתאים לך? אם כך, ממליץ לך בחום להעניק עוד דקותיים לתוכן, יש כאן מידע שיעזור לך בבחירה.
sop-resize-200-shutterstock_44401255

היכולת לדבר עם הקורא (יצירת תקשורת אישית חיובית)

וודאי שמת לב שמהרגע הראשון מתקיים ביננו דיאלוג. נכון, אנחנו לא יושבים פנים אל פנים, ובכל זאת, הכתוב מדבר אליך, שואל שאלות, מסביר, מכוון, מעלה נקודות  למחשבה או כל טקטיקה אחרת שמטרתה לעורר אצלך תגובה אסוציאטיבית ורציונאלית כאחד. כך הגענו, יחד עד  לכאן. בעולם המסחר המקוון בו גולשים מעניקים לך מעט מאד זמן, ליכולת  לדבר עם הגולש, לרתק אותו ולשתף אותו "בשיחה" יש תרומה עצומה. קשה להביא מישהו לשלוף כרטיס אשראי מבלי שיהיה מעוניין במוצר או מבלי שיבין את תועלותיו.

לדעת להסיר מחסומים והתנגדויות (לפצח את חומת ההגנה של הלקוח)

כולנו מזהים איש מכירות מרחוק (ומנתקים מגע). כך גם הגולש, כצרכן, הוא לא רוצה שימכרו לו אבל בהחלט רוצה שישכנעו אותו – כלומר יספקו לו מידע שיעזור לו לקבל החלטה נבונה. וזה סוד הכתיבה השיווקית, בכל מדיה מפרינט ועד דיגיטל – היא לא מוכרת, היא משכנעת. הדיאלוג שאנחנו מקיימים עכשיו הוא אחת מהטקטיקות שהשפעתן מוכחת. עובדה, עד עכשיו קראת כ-270 מילים. כבר הגעת עד לכאן לא נמשיך יחד עוד דקה או שתיים?

sop-resize-400-shutterstock_559955257
shutterstock_25759441

הבנת השיווק קודמת ליכולת הכתיבה (להיות פרטנר שלך לחשיבה שיווקית)

ואולי זה המקום להתייחס לשיטת העבודה שלי. לא נוגע במקלדת לפני שאנחנו עורכים היכרות אישית ומנהלים שיחת שיווק שכוללת: בדיקת שוק, מתחרים, אפיון הקטגוריה וקהלי היעד, לגבש את המסר המרכזי ללקוח הפוטנציאלי, לתעדף יתרונות (מה יוצג ראשון ומה אחרון) וכמובן, לתרום מהידע והניסיון בשיווק, בכתיבת תוכן שיווקי והתאמתו לדרישות ה'עשה' ו'אל תעשה' של גוגל. בנוסף, אשמח לסייע בפיצוח משותף של אתגרי שיווק ופירסום באינטרנט.

ויש עוד טקטיקת כתיבה שפועלת עליך כבר מהמילה הראשונה

אינני יודע את מינך – זכר או נקבה – ולכן, אני כותב ב'יוניסקס'. סגנון כתיבה שגורם לכל אחד מהמינים לחשוב שהתוכן כתוב במיוחד בשבילו. קופירייטרים מעטים, כולל כותבי התוכן שבהם, כותבים ביוניסקס למרות שזה אחד ממרככי ההתנגדויות ומעורר הקרבה החזקים ביותר. גם התוכן שלך יכול לפנות אל קהל היעד ביוניסקס ולעודד אותו ליצור קשר, להשאיר פרטים או אפילו טוב עוד יותר – לרכישה. אפרופו השארת פרטים או יצירת קשר…

shutterstock_769970995
0/5 (0 Reviews)