הזדמנות?
בהחלט. הזדמנות להבין איך נכון לך להתנהל למול כותב התוכן כדי למקסם את איכויות האתר שלך: הן מבחינת מיקום גבוה במנוע החיפוש והן מבחינת הגדלת אחוזי המרה. כלומר הפיכת יותר גולשים ללקוחות.
אז מיהו הלקוח האידאלי?
לא… לא מדובר במי שמוכן לשלם כל מחיר העיקר שאני אכתוב בעבורו. ממש לא. לקוח אידאלי הוא זה שנותן לעוסקים במלאכה – מאפיין אתרים, מקדם, בונה, מעצב כותב תוכן… – את מרחב הפעולה המקצועי כדי ליישם את הידע והניסיון שצברו. דוגמאות מהחיים בהמשך. אבל קודם מאפייני הלקוח שרוצה להשיג את התמורה הגבוהה ביותר בעבור כספו:
הכי חשוב להפנים – מי שחשוב כאן הוא הגולש ולא בעל העסק. בסופו של דבר אנחנו מצפים ממנו לשלוף את הארנק או להשאיר פרטים. לכן, כתיבת התוכן חייבת להפנות את כל הזרקורים עליו. מה זאת אומרת?
האם אנחנו מסכימים? – שככל שאנחנו מכירים את הגולש טוב יותר הסיכוי להפוך אותו ללקוח שלך גבוה יותר? אם כך מדוע שלא נעלה את רמת ההיכרות לרזולוציה המעמיקה ולדרגה והגבוהה ביותר?
מביני עניין, לפני שהם פונים לכותב תוכן, מכניסים לתמונה מאפיין אתרים. מאפיין מקצועי חוקר את הקטגוריה בה העסק פועל ואת מאפייני התנהגות הגולשים ברשת. בנוסף, הוא מבצע חקר מילות מפתח, בונה מפת אתר, קובע את מהלכים של קידום אורגני… בעצם למה לא לתת לדני שביט להסביר. דני שביט מאפיין אתרים בחסד עליון… (https://www.igraphics.co.il/)
מתמטיקה פשוטה
90% מבעלי האתרים – קיימים ובבנייה – לא שמעו את צמד המילים מאפיין אתרים ובוודאי שלא רכשו את שירותיו. כבר יש לך יתרון מטורף על פני רבים מהמתחרים שלך.
מעבר לכך… עבודתו של המאפיין מחדדת את כותב התוכן ומשבחת את כתיבתו. הן בשיבוץ של מילות המפתח על פי הדרישות העדכניות של גוגל והן בנושאי התכנים והתאמתם לקהלים הרלוונטיים. את שני היתרונות המשמעותיים האלה מפסידים אלה שלא פנו למאפיין אתרים.
גובה השפה – אם ברצונך שפה משותפת עם הגולשים – גובה הטקסט, סגנון הכתיבה, הביטויים המקצועיים ומטבעות הלשון – חייבים להיות מותאמים לשפתם. חשוב לאפשר לכותב התוכן לדבר עם הגולשים שלך. דוגמא? שמת לב שכל מה שעשינו עד עכשיו התנהל כשיחה? שאלתי אותך שאלות, דיברתי איתך ואליך מבלי לדעת את מינך. ועדיין התוכן פנה אליך כאילו אני יודע אם מדובר בגבר או באישה. קוראים לזה כתיבת יוניסקס.
גם הגולשים שלך רוצים להרגיש שמכירים אותם, שידברו איתם, יסבירו, ישכנעו, ידגימו. לא… אני לא מדבר על שפת אנשי מכירות חלילה אלא על תוכן שיודע לפרוט בדיוק על הנימים הנכונים – רציונאליים ואמוציונאליים כאחד. הבטחתי דוגמא: עמותת שווים!
האתר של עמותת שווים שעוסקת בהכשרה תעסוקתית לאנשים עם מוגבלות נפשית. שווה לקרוא מה קורה כש"לקוח אידאלי" נותן לכותב התוכן שלו לפנות לקהל היעד בהתאמה למאפיינים שלו. והפעם מדובר בקהל יעד מאד 'שונה' ומיוחד. אנשים שטראומה טלטלה את חייהם, ועכשיו צריך לעודד אותם לרכוש מקצוע כדי שיוכלו לצאת אל השוק החופשי. שווה קריאה של תוכן או שניים. אתר שווים…
ולסיכום
אין לי ספק שרבים מקוראי התוכן הזה אומרים בליבם זה כבר יעלה לי. ובכן, אינני יודע לציין מספרים, כל פרוייקט והעלות שלו. יחד עם זאת, הניסיון מצביע שכל מי שיכול היה להשקיע עוד שקל התקדם לשורה הראשונה בקונצרט. כמו שעשה איציק סימון https://www.simon-ins.co.il/ – בעליה של סוכנות הביטוח המובילה בענף הבניה. דני שביט אפיין ובנה את האתר, עבדך הנאמן כתב 70 תכנים. מרביתם כבשו תוך זמן קצר את הפסגה, ועד היום, נמצאים במקום הראשון בגוגל. עוד על כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט.